nejvýznamnější reference

Strojírenství, Turecko



Manipulátory, přesuvny, točny pro dopravu skeletu autobusu ve svařovně.


Více referencí

napsali o nás

NOPO Engineering dodá jeřáby Audi

Zpravodajský server měsíčníku TECHNIK

Další články zde

aktuality  čtvrtek 21.11.2024 8:35

Podílíme se na výrobě největších nádob na světě


Na konci měsíce března byl úspěšně zakončen zkušební provoz 2 kusů linek délky 22 m na svařování nádob. Linky jsou složeny z polohovadel, podélných dopravníků a tvarovacích pák. Slouží pro výrobu největších nádob na světě o ø 6 m a délce 44 m.

...

Skladovací systém pro Automotive


Společnost NOPO ENGINEERING opět potvrzuje svoje kvality, když v náročném výběrovém řízení uspěla se svým technickým řešením a získala tak další kontrakt. Jedná se o dodávku skladovacího systému se speciálním teleskopickým manipulátorem pro manipulaci a skladování přípravků lisovacího nářadí. I přes technologicky složitější akci bude NOPO ENGINEERING tuto dodávku realizovat v poměrně krátké dodací lhůtě. Značka NOPO tak znovu dokazuje umění souladu užitné hodnoty navrženého řešení a ceny....


Více aktualit

Napsali o nás

NOPO Engineering dodá jeřáby Audi

Zpravodajský server měsíčníku TECHNIK

NOPO Engineering dodá jeřáby Audi

Prestižní zakázku pro nově budovanou slévárnu šedé litiny Audi v německém Münchmünsteru zajišťuje český výrobce zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering z Hradce Králové. Zhruba 15milionový kontrakt, uzavřený na přelomu ledna a února, počítá s dodávkou procesních jeřábů o nosnosti 50 tun, jež musí hradecká společnost do Münchmünsteru odeslat už v květnu a červnu.

Strojírny NOPO dodaly jeřáby do Indonésie, chtějí do Číny a Indie

DENÍK východní Čechy 19.10.2012


Strojírny NOPO dodaly jeřáby do Indonésie, chtějí do Číny a Indie

Hradec Králové – Královéhradecký výrobce logistických systémů NOPO Engineering dodal do budované papírny v Indonésii dva jeřáby za 18 milionů korun. Další kontrakty na manipulační techniku pro papírny chce firma získat v Číně a v Indii. Letos hradecký podnik čeká zvýšení obratu až o 80 procent na 170 milionů korun. Informoval o tom obchodní ředitel Jaromír Tlustý.

Plně automatizované jeřáby s bezmála 30metrovým rozpětím a nosností 20 tun, které jsou určeny pro skladování rolí papíru o hmotnosti až 10 tun, si v Hradci Králové objednal do indonéského závodu japonský světový výrobce papírenských strojů Maruishi. Do zkušebního provozu by zařízení mělo jít koncem roku. Hradecké NOPO podle Tlustého u Japonců nahradilo dodavatele z Belgie a nyní má pro Maruishi vypracovat nabídky na manipulační techniku také pro papírny v Číně a Indii.

„Prestižní kontrakt s firmou Maruishi jsme po úspěšném tendru smluvně uzavřeli v závěru minulého roku. Majitel japonské společnosti, která je předním světovým dodavatelem strojů pro balení a skladování v papírenském průmyslu, se po loňské inspekci přímo v Hradci Králové rozhodl pro dlouhodobou spolupráci s námi namísto jejich letitého partnera z Belgie,“ vysvětluje Jaromír Tlustý.
NOPO Engineering letošní růst obratu přičítá sílícím investicím v automobilovém průmyslu, ve výrobě obráběcích strojů, energetice a papírenství. Zhruba třetinu obratu firmě se 40 zaměstnanci zajišťuje export. Nejvíce projektů, v souhrnu za 40 milionů korun, NOPO Engineering letos dělala pro Škodu Auto. Významné zakázky získala také od výrobce autodílů Magna pro jeho ruské závody.

Letos se firma NOPO stala členem česko-ruského konsorcia MIR.1200, které se uchází o dostavbu jaderné elektrárny Temelín. V projektu je NOPO dodavatelem jeřábů, zdvihadel a speciální manipulační techniky. U ČEZ už Hradečtí získali kontrakt na antikolizní bezpečnostní systém pro stávající jeřáby v jaderné elektrárně Dukovany.
 

OŽIVENÍ LOGISTICKÉHO TRHU

LOGISTIKA (měsíčník vydavatelství Economia)

Necelých 100 mil. Kč utržil podle předběžných výsledků v roce 2011 významný český výrobce zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO ENGINEERING z Hradce Králové. V meziročním srovnání to představuje přibližně 10% pokles. Příčiny loňských nižších výkonů firmy spočívaly v obecném útlumu poptávky v některých průmyslových odvětvích a v investiční zdrženlivosti části obchodních partnerů, kteří v minulém roce odkládali realizace smluvně uzavřených a rozpracovaných projektů. Export se na celkových tržbách královéhradecké inženýrské organizace, která zaměstnává okolo 40 lidí, podílí zhruba 30%.
„Nejvýznamnější zakázkou roku 2011 byla dodávka dvou speciálních jeřábů o nosnosti 63 a 70t s automatickým chapadlem pro novou halu lisovny ve Škodě Auto v Mladé Boleslavi. Kontrakt za necelých 40 mil. Kč je z pohledu technického provedení jeřábu o nosnosti 70t první realizací této techniky v automobilovém průmyslu na území ČR,“ zdůrazňuje obchodní ředitel firmy Jaromír Tlustý. Další prestižní zakázku, tentokrát za 35 mil. Kč, firma zajišťovala pro dřevozpracující podnik ve Štrasburku ve Francii, kde loni na podzim odevzdala unikátní automatickou linku na skladování dřevní hmoty. Dva jeřáby se speciální automatickou přísavkou pro skladování rolí papíru si zase pro svého zákazníka z Indočíny objednala společnost Maruishi z Japonska.
V roce 2012 NOPO Engineering počítá s výrazným meziročním nárůstem celkového obratu o zhruba 80%. „Přestože první čtvrtletí bývají v našem oboru tradičně spíše rozjezdová, v polovině letošního února jsme již evidovali smluvně uzavřené zakázky v celkové výši přibližně 50 mil. Kč,“ říká Jaromír Tlustý. Za optimistickým startem do roku 2012 podle něho stojí sílící investiční aktivity zákazníků převážně z automobilového průmyslu, výroby obráběcích strojů a z některých dalších strojírenských odvětví. Převládá zájem hlavně o speciální jeřáby a manipulátory. Postupné oživování investičních aktivit firem se odráží i v rostoucím počtu výběrových řízení.

NOPO ENGINEERING: OJEDINĚLÁ TECHNOLOGIE PRO ŠKODU AUTO
Technický týdeník

Výrobu dvou speciálních jeřábů pro nově budovanou halu lisovny v automobilce Škoda Auto v Mladé Boleslavi zahájil významný dodavatel zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering z Hradce Králové. Zakázka má hodnotu téměř 40 milionů korun a z pohledu požadovaných parametrů i určení bude vůbec první obdobnou realizací manipulační techniky v automobilovém průmyslu na území České republiky. Prestižní kontrakt NOPO Engineering smluvně uzavřela v polovině září. První jeřáb do Škody Auto přitom musí dodat už v prosinci, druhý pak na jaře příštího roku. 
„Výrobu nosných konstrukcí jsme zadali partnerské firmě Montifer Přelouč, která si i v tak krátkých termínech s podobně rozměrnými a specifickými zakázkami dokáže poradit,“ říká obchodní ředitel hradecké inženýrské organizace Ing. Jaromír Tlustý. Jde o extrémně náročnou objednávku, u které NOPO Engineering uplatňuje řadu originálních konstrukčních a technických řešení včetně nejmodernějších elektronických systémů a softwaru. 
Nopo Engineering vybaví závod ve Francii
Mladá fronta DNES

HRADEC KRÁLOVÉ - Hradecká firma Nopo Engineering, která se zabývá zdvihacími, transportními a skladovacími systémy, zahájila výrobu ojedinělé automatické linky na skladování dřeva určené pro francouzského odběratele ve Štrasburku. „Jde o dva portálové manipulátory o rozpětí 15 a výšce 10 metrů, na kterých pojíždí speciální kočka s drapákovým nakladačem. Linku doplňují automatické pojezdové vozíky o délce 13,5 metru pro dopravu 150 tun dřevní hmoty k papírenskému zpracování. Zakázka je za 35 milionů korun,“ řekl obchodní ředitel Nopo Jaromír Tlustý. 
České firmy vybaví dřevozpracující závod ve Francii
Technický týdeník

Výrobu ojedinělé automatické linky na skladování dřevní hmoty zahájil přední český dodavatel zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering z Hradce Králové. 
Zakázka za 35 milionů korun je určena pro významný dřevozpracující podnik ve městě Strasbourg ve Francii. Informoval o tom obchodní ředitel Ing. Jaromír Tlustý s tím, že výrobu unikátních zařízení královéhradecká inženýrská organizace zajišťuje v sesterském závodě S & D Strojírna v Prosetíně na Chrudimsku. Závěrečnou montáž linky u francouzského zákazníka NOPO Engineering dokončí letos v srpnu. 
Technologický celek se skládá ze dvou portálových manipulátorů o rozpětí 15 metrů a výšce 10 metrů, na kterých pojíždí speciální kočka s drapákovým nakladačem od firmy Liebherr. Linku kromě jiného doplňují automatické pojezdové vozíky o délce 13,5 metru pro dopravu 150 tun dřevní hmoty k papírenskému zpracování. Zařízení o úctyhodné celkové hmotnosti 300 tun bude schopno pohybovat se rychlostí až 200 metrů za minutu. Podle něho jde o extrémně náročnou zakázku, u které NOPO Engineering uplatňuje řadu originálních konstrukčních a technických řešení včetně nejmodernějších elektronických systémů a softwaru. 
V prvním čtvrtletí tohoto roku měla NOPO Engineering rozpracované projekty za zhruba 50 milionů korun. Kromě kontraktu pro francouzský dřevozpracující podnik ve Strasbourgu firma dále zajišťuje výrobu jeřábu o nosnosti 50 tun pro lisovnu koncernu PSA Peugeot Citroën v Trnavě nebo automatického manipulátoru na dopravu elektrogenerátorů větrných elektráren. Toto zařízení se stane důležitou součástí technologického celku firmy AMS na impregnaci rotorů a statorů větrných elektráren v německém podniku Vestas. 
V minulém roce společnost NOPO Engineering Hradec Králové, která zaměstnává zhruba 40 lidí, utržila podle předběžných výsledků 120 milionů korun. V loňském druhém pololetí realizovala zakázky například pro Chart Ferox Děčín, ŽDB Group Bohumín, AU Optronics v Trenčíně na Slovensku, pro nošovickou automobilku Hyundai nebo Galatek Ledeč nad Sázavou. „Přesto naše loňské výkony zaznamenaly čtvrtinový meziroční pokles. Hlavním důvodem byl přesun několika dalších smluvně uzavřených a rozpracovaných projektů do roku 2011,“ vysvětluje obchodní ředitel NOPO Engineering. Letošní obchodní plán královéhradecké inženýrské organizace podle Jaromíra Tlustého naopak počítá s téměř 60% meziročním nárůstem obratu až na hranici 190 milionů korun. Export se na celkových tržbách firmy podílí zhruba jednou třetinou. 
V roce 2011 se NOPO Engineering účastní několika důležitých výběrových řízení. Mezi aktuální patří například možnost dodávek jeřábové techniky pro Škodu Auto v Mladé Boleslavi a havlíčkobrodskou stavební firmu Ross Holding nebo tří speciálních přesuven pro opravnu kolejových vozů v MOVO Plzeň. Před uzavřením jsou také výběrová řízení v jihokorejské ocelárenské firmě POSCO, která poptává vysoce specializovanou manipulační techniku pro svůj závod na výrobu karosářských plechů v Turecku. Veliký potenciál management NOPO Engineering dlouhodobě vidí na perspektivních východních trzích a posilovat chce také celkové exportní aktivity. Už v minulosti se například firma účastnila významných oborových veletrhů v Rusku nebo v Rumunsku. Letos si zase hodně slibuje od květnového veletrhu CeMAT 2011 v německém Hannoveru. „Této největší světové přehlídky intralogistiky se účastníme v rámci projektu agentury CzechTrade na podporu konkurenceschopnosti českých firem na zahraničních trzích,“ říká obchodní ředitel NOPO Engineering v Hradci Králové Ing. Jaromír Tlustý. 
 
NOPO Engineering se konkurence nebojí
Deník východní Čechy

Hradec Králové, Chrudim – Výrobu ojedinělé automatické linky na skladování dřevní hmoty zahájil přední český dodavatel zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering Hradce Králové. Zakázka za 35 milionů korun je určena pro dřevozpracující podnik v Strasbourg ve Francii. Informoval o tom obchodní ředitel firmy Jaromír Tlustý s tím, že výrobu unikátních zařízení královéhradecká inženýrská organizace zajišťuje v sesterském závodě S & D Strojírna v Prosetíně na Chrudimsku. Závěrečnou montáž linky firma dokončí v srpnu. 
„Náš technologický celek se skládá ze dvou portálových manipulátorů o rozpětí 15 metrů a výšce 10 metrů, na kterých pojíždí speciální kočka s drapákovým nakladačem od firmy Liebherr. Linku kromě jiného doplňují automatické pojezdové vozíky o délce 13,5 metru pro dopravu 150 tun dřevní hmoty k papírenskému zpracování. Zařízení o hmotnosti 300 tun bude schopno pohybovat se rychlostí až 200 metrů za minutu,“ popisuje Jaromír Tlustý. Podle něho jde o extrémně náročnou zakázku, u které NOPO Engineering uplatňuje řadu originálních konstrukčních a technických řešení včetně nejmodernějších elektronických systémů a software. 
V prvním čtvrtletí tohoto roku měla NOPO Engineering rozpracované projekty za zhruba 50 milionů korun. Kromě kontraktu pro podnik ve Strasbourgu firma dále zajišťuje výrobu jeřábu o nosnosti 50 tun pro lisovnu koncernu PSA Peugeot Citroën v Trnavě nebo automatického manipulátoru na dopravu elektrogenerátorů větrných elektráren. Toto zařízení se stane důležitou součástí technologického celku firmy AMS na impregnaci rotorů a statorů větrných elektráren v německém podniku Vestas. 
V minulém roce společnost NOPO Engineering, která zaměstnává asi 40 lidí, utržila podle předběžných výsledků 120 milionů korun. „Přesto naše loňské výkony zaznamenaly čtvrtinový meziroční pokles. Hlavním důvodem byl přesun několika dalších smluvně uzavřených a rozpracovaných projektů do roku 2011,“ vysvětluje Jaromír Tlustý. Letošní obchodní plán společnosti počítá s obratem na hranici 190 milionů. Export se na celkových tržbách firmy podílí asi třetinou. 
V roce 2011 se NOPO Engineering účastní několika důležitých výběrových řízení. Mezi aktuální patří například možnost dodávek jeřábové techniky pro Škodu Auto Mladá Boleslav. Před uzavřením jsou výběrová řízení v jihokorejské ocelárenské firmě POSCO, která poptává vysoce specializovanou manipulační techniku pro závod na výrobu karosářských plechů v Turecku. “Většinu zakázek získáváme v tendrech, kterých se kromě nás účastní významní světoví producenti zdvihací a manipulační techniky. V náš prospěch kromě jiného hovoří nezvykle krátké dodací lhůty, špičková kvalita, celková technická vyspělost a originalita řešení individuálních požadavků klientů,” zdůrazňuje Tlustý. 
Veliký potenciál management NOPO Engineering dlouhodobě vidí na perspektivních východních trzích a posilovat chce také celkové exportní aktivity. 
 
Zakázka pro Francii
Právo

HRADEC KRÁLOVÉ – Výrobu ojedinělé automatické linky na skladování dřevní hmoty zahájila královéhradecká společnost NOPO Engineering specializující se na dodávky zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů. 
Zakázka za 35 miliónů korun je určena pro významný dřevozpracující podnik ze Štrasburku ve Francii. 
Informoval o tom obchodní ředitel Jaromír Tlustý s tím, že výrobu zajišťuje sesterský závod S & D Strojírna v Prosetíně na Chrudimsku. Závěrečná montáž linky u francouzského zákazníka bude dokončena letos v srpnu. 
 
Těžká manipulace
Logistika

Královéhradecký dodavatel zdvihací a manipulační techniky, firma NOPO Engineering, letos čeká zvýšení tržeb zhruba o 60 % na 190 mil. Kč. Významnou letošní zakázkou je dodávka linky na skladování dřeva pro dřevozpracující závod ve Francii. Závěrečnou montáž linky složené ze dvou portálových manipulátorů a automatických pojezdových vozíků pro dopravu dřeva chce dokončit letos v srpnu. 
Dřevozpracujícímu závodu ve Francii budou dominovat naše stroje
Technik

STROJÍRENSTVÍ: Výrobu ojedinělé automatické linky na skladování dřevní hmoty zahájil přední český dodavatel zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering z Hradce Králové. Zakázka za 35 mil. Kč je určena pro významný dřevozpracující podnik ve městě Štrasburk ve Francii. Informoval o tom obchodní ředitel Jaromír Tlustý. Výrobu unikátních zařízení královéhradecká inženýrská organizace zajišťuje v sesterském závodě S & D Strojírna v Prosetíně na Chrudimsku. Závěrečná montáž linky u zákazníka NOPO bude dokončena v srpnu. „Náš technologický celek se skládá ze dvou portálových manipulátorů o rozpětí 15 m a výšce 10 m, na nichž pojíždí speciální kočka s drapákovým nakladačem od firmy Liebherr. Linku doplňují automatické pojezdové vozíky o délce 13,5 m pro dopravu 150 tun dřevní hmoty k papírenskému zpracování. Třísettunové zařízení bude schopno pohybovat se rychlostí až 200 m za minutu,“ popisuje Tlustý. Podle něj jde o extrémně náročnou zakázku, u které NOPO Engineering uplatní řadu originálních konstrukčních i technických řešení včetně nejmodernějších elektronických systémů a softwaru. Velký potenciál NOPO Engineering vidí na perspektivních východních trzích, chce posílit i exportní aktivity. 
 
Foto popis| Výroba unikátní linky probíhá v sesterském závodě NOPO, S & D Strojírně v Prosetíně. 
 
NOPO Engineering zahájil výrobu ojedinělé automatické linky na skladování dřevní hmoty
Haló noviny

Výrobu ojedinělé automatické linky na skladování dřevní hmoty zahájil přední český dodavatel zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering z Hradce Králové. Zakázka za 35 milionů korun je určena pro významný dřevozpracující podnik ve Francii. Výrobu unikátních zařízení královéhradecká inženýrská organizace zajišťuje v sesterském závodě S & D Strojírna v Prosetíně na Chrudimsku. Závěrečnou montáž linky u francouzského zákazníka dokončí letos v srpnu. Zmíněný technologický celek se skládá ze dvou portálových manipulátorů o rozpětí 15 metrů a výšce 10 metrů, na kterých pojíždí speciální kočka s drapákovým nakladačem. Linku kromě jiného doplňují automatické pojezdové vozíky o délce 13,5 metru pro dopravu 150 tun dřevní hmoty k papírenskému zpracování. Zařízení o úctyhodné celkové hmotnosti 300 tun se bude schopno pohybovat rychlostí až 200 metrů za minutu. Jde o náročnou zakázku, u které firma uplatňuje řadu originálních konstrukčních a technických řešení včetně nejmodernějších elektronických systémů a software.
NOPO Engineering v kooperaci s S & D Strojírna vybaví závod ve Francii
Hradecký Deník

Hradec Králové, Prosetín – Výrobu ojedinělé automatické linky na skladování dřevní hmoty zahájil přední český dodavatel zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering z Hradce Králové. Zakázka za 35 milionů korun je určena pro významný dřevozpracující podnik ve městě Strasbourg ve Francii. Informoval o tom obchodní ředitel Jaromír Tlustý s tím, že výrobu unikátních zařízení královéhradecká inženýrská organizace zajišťuje v sesterském závodě S & D Strojírna v Prosetíně na Chrudimsku. Závěrečnou montáž linky u francouzského zákazníka NOPO Engineering dokončí letos v srpnu. 
„Náš technologický celek se skládá ze dvou portálových manipulátorů o rozpětí 15 metrů a výšce 10 metrů, na kterých pojíždí speciální kočka s drapákovým nakladačem od firmy Liebherr. Linku kromě jiného doplňují automatické pojezdové vozíky o délce 13,5 metru pro dopravu 150 tun dřevní hmoty k papírenskému zpracování. Zařízení o úctyhodné celkové hmotnosti 300 tun bude schopno pohybovat se rychlostí až 200 metrů za minutu,“ popisuje Tlustý. Podle něho jde o extrémně náročnou zakázku, u které NOPO Engineering uplatňuje řadu originálních konstrukčních a technických řešení včetně nejmodernějších elektronických systémů a software. 
V prvním čtvrtletí tohoto roku měla NOPO Engineering rozpracované projekty za zhruba 50 milionů korun. Kromě kontraktu pro francouzský dřevozpracující podnik firma dále zajišťuje výrobu jeřábu o nosnosti 50 tun pro lisovnu koncernu PSA Peugeot Citroën v Trnavě nebo automatického manipulátoru na dopravu elektrogenerátorů větrných elektráren. Toto zařízení se stane důležitou součástí technologického celku firmy AMS na impregnaci rotorů a statorů větrných elektráren v německém podniku Vestas. 
Veliký potenciál management NOPO Engineering dlouhodobě vidí na perspektivních východních trzích a posilovat chce také celkové exportní aktivity. Už v minulosti se firma účastnila významných oborových veletrhů například v Rusku nebo v Rumunsku. 
Letos si zase hodně slibuje od květnového veletrhu CeMAT 2011 v německém Hannoveru. „Této největší světové přehlídky intralogistiky se účastníme v rámci projektu agentury CzechTrade na podporu konkurenceschopnosti českých firem na zahraničních trzích,“ říká Tlustý. 
 
Dodavatel logistických systémů NOPO ENGINEERING reaguje na dopady krize
Technický týdeník

Útlum poptávky v řadě průmyslových odvětví pociťuje přední výrobce zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO ENGINEERING Hradec Králové. Firma proto například posiluje obchodní aktivity v jaderném strojírenství. Vyvíjí také atypická zařízení a v reakci na pokles zájmu o klasickou jeřábovou techniku rozšiřuje výrobu technologií s vyšším technickým zhodnocením – přesuven kolejových vozidel, plošin, manipulátorů, dopravních a dalších speciálních logistických systémů. „Jde o hlavní strategické záměry, které zmírní dopady krize, udrží konkurenceschopnost i dlouhodobý rozvoj firmy,“ říká obchodní ředitel ing. Jaromír Tlustý.

Aktuálně NOPO ENGINEERING usiluje o zakázku na výrobu polárního jeřábu nad jaderný reaktor pro a.s. Škoda JS Plzeň. Se švýcarskou inženýrskou společností AF-COLENCO AG, KERNTECHNIK zase jedná o dodávce těžkého jeřábu o nosnosti 200 tun pro jadernou elektrárnu v Brazílii. Jeden z největších kontraktů druhé poloviny roku hradecká firma zajišťuje pro výrobce kolejových vozidel Pars nova Šumperk. Jde o manipulátor pro kontrolu vodotěsnosti vlakových souprav a o dvě přesuvny za 14 milionů korun. První přesuvnu kolejových vozidel NOPO ENGINEERING zákazníkovi předala v červenci, druhou zprovozní koncem listopadu. K technicky zajímavým zařízením patří plošiny pro lakýrníky a dopravní systémy za 12 milionů korun pro Galatek Ledeč nad Sázavou, ale i akumulátorové vozíky a manipulátor do tryskače v celkové hodnotě 5 milionů pro Chart Ferox Děčín. Tento výrobce tlakových zařízení projevil navíc předběžný zájem o nově vyvinutý svářecí manipulátor, kterým NOPO ENGINEERING obohacuje výrobní program. „Zařízení je určeno k automatickému svařování vnitřních výztuh tlakových nádob. Nasazením manipulátoru nejen Chart Ferox může nahradit dosavadní těžkou práci lidí v nebezpečném prostředí a podstatně zvýšit produktivitu svařování,“ vysvětluje obchodní ředitel královéhradecké firmy ing. Tlustý.
I přes pětinový pokles tržeb NOPO ENGINEERING prosperuje
Technický týdeník

S obratem zhruba 160 milionů korun počítá v roce 2009 významný český výrobce zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO ENGINEERING Hradec Králové. V porovnání s průměrnými tržbami z minulých let je to asi 20% pokles. Export se na tržbách inženýrské organizace, která zaměstnává asi 40 lidí, podílí jednou třetinou. Podle obchodního ředitele Ing. Jaromíra Tlustého i v nepříznivém období globální recese NOPO ENGINEERING generuje přiměřený zisk a nemusí propouštět zaměstnance. S tím samozřejmě souvisí snížení vnitřních nákladů a skutečnost, že i subdodavatelé museli redukovat své ceny.
 
Příčiny poklesu tržeb firmy spočívají v útlumu poptávky ve většině průmyslových odvětví a v celkové ekonomické situaci. „Automobilový průmysl a strojírenství utlumují či oddalují plánované investice. Téměř zcela stagnuje poptávka po jeřábech a speciálních technologiích z těžkého průmyslu, ocelářství a hutnictví. Na východních trzích pociťujeme větší zdrženlivost obchodních partnerů, oddalují se výběrová řízení i některé již realizované projekty,“ popisuje Ing. Tlustý.
 
K největším zakázkám NOPO ENGINEERING v polovině roku patřila dodávka šesti jeřábů o nosnosti 25 t pro Hysco Czech v Nošovicích. Další prestižní kontrakt za asi 25 milionů korun, který zahrnoval rekonstrukci jeřábové techniky a dodávku nového mostového jeřábu o nosnosti 32 t, dokončila hradecká firma v dubnu ve Škodě Auto Mladá Boleslav. Tři automatické jeřáby předala po zkušebním bezporuchovém provozu na jaře také v rumunské cementárně Holcim Romania. Jeden ze smluvně uzavřených kontraktů na rok 2010 poputuje do ŽDB Bohumín. Pro provoz mořírny si zákazník u NOPO ENGINEERING objednal dva speciální jeřáby o nosnosti 8 t za téměř 10 milionů korun.
NOPO Engineering zvýšila tržby, dokončuje zakázku ve Škodě Auto a vyvíjí unikátní jeřáb
Technický týdeník

Téměř 300 milionů korun utržil v roce 2008 významný výrobce zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering Hradec Králové. Meziročně je to bezmála 24% nárůst. Na loňské úrovni chce firma udržet tržby i letos. „Přestože jsou obchodní partneři při uzavírání smluv zdrženlivější, přesáhla v prvním čtvrtletí celková hodnota realizovaných zakázek 50 milionů. Jde například o výrobu manipulační techniky pro Chart Ferox Děčín nebo šesti jeřábů pro Hysco Czech v Nošovicích, která dodává svitky karosářského plechu automobilce Hyundai,“ říká obchodní ředitel NOPO Engineering ing. Jaromír Tlustý.
 
Největší aktuální zakázku za 25 milionů korun NOPO Engineering odevzdá koncem dubna ve Škodě Auto Mladá Boleslav. Kontrakt počítá s rekonstrukcí stávající jeřábové techniky a s dodávkou nového mostového jeřábu o nosnosti 32 tun. Podle ing. Tlustého o důležitosti zakázky pro automobilku hovoří fakt, že smlouvu uzavřela v období zásadních škrtů v investiční oblasti. NOPO Engineering je nositelem Korporační ceny pro nejlepšího dodavatele skupiny Volkswagen Group. Se Škodou Auto spolupracuje přes 10 let a za tu dobu jí dodala automatické skladovací systémy, polohovadla forem a další špičkové technologie. K perspektivním oborům pro NOPO Engineering patří jaderný průmysl, těžké strojírenství, ocelářství a hutnictví. „Na stole máme bonbónek v podobě předběžného požadavku na vývoj a výrobu v oboru unikátního jeřábu o nosnosti až 320 tun,“ odkrývá některé plány ing. Tlustý, podle kterého veliký potenciál management firmy vidí i na východních trzích.
 

Obchodní potenciál vidí na Východě
Haló noviny

Český výrobce zdvihacích, transportních, skladovacích a dalších logistických systémů, společnost NOPO Engineering Hradec Králové, chce i přes současnou krizi ve většině odvětví NOPO Engineering v roce 2009 udržet tržby alespoň na loňské úrovni. Největší aktuální zakázku za téměř 25 milionů korun NOPO Engineering dokončí závěrem dubna ve Škodě Auto Mladá Boleslav. Kontrakt počítá s rekonstrukcí stávající jeřábové techniky a s dodávkou nového mostového jeřábu o nosnosti 32 tun. Mezi nejprestižnější zahraniční zakázky NOPO Engineering v minulosti patřily dodávky procesních jeřábů a další manipulační techniky do automobilek PCA Peugeot Citroën a KIA Motors na Slovensku. Současný útlum poptávky v automobilovém průmyslu na firmu samozřejmě také doléhá. Některé dřívější plány proto přehodnotili. K výhledově perspektivním oborům v NOPO patří jaderný průmysl, obchodní aktivity firma posiluje v těžkém strojírenství, ocelářství a hutnictví. Značný potenciál pak management společnosti stále vidí na východních trzích. Proto se firma letos poprvé aktivně zúčastní významných oborových veletrhů v Rusku, ale také v Rumunsku, kde aktuálně pro cementárnu Holcim Romania zajišťuje výrobu tří automatických jeřábů. V polovině května královéhradecká firma ve spolupráci s Montiferem Přelouč zase dodá pět jeřábů do Běloruska a podniku STZ Polevskoj v ruském Jekatěrinburgu společně s firmou Žďas ze Žďáru nad Sázavou nabízí dodávku automatického skladu kontejnerů, jehož součástí jsou tři jeřáby o nosnosti 40 tun.
NOPO Engineering zvýšila tržby o čtvrtinu na 300 milionů korun
ČTK (redakce Hradec Králové)

HRADEC KRÁLOVÉ  30. března (ČTK) – Královéhradecký dodavatel zdvihací a manipulační techniky, firma NOPO Engineering, loni zvýšil tržby o 24 procent na téměř 300 milionů korun. Letos chce tento výsledek, i přes hospodářskou krizi, zopakovat. Aktivity firma hodlá zaměřit do jiných odvětví než automobilového průmyslu a na východní trhy. Export se na tržbách s asi 50 lidmi podílí zhruba třetinou. ČTK to dnes řekl obchodní ředitel Jaromír Tlustý.
 
„Letos jsou někteří obchodní partneři při uzavírání smluv zdrženlivější. Přesto za první tři měsíce roku hodnota realizovaných zakázek přesáhla 50 milionů korun,“ uvedl Tlustý. Patřily k nim například výroba speciální manipulační techniky pro Chart Ferox Děčín nebo šesti jeřábů pro firmu Hysco Czech v Nošovicích, která dodává svitky karosářského plechu automobilce Hyundai.
 
Největší aktuální zakázku za téměř 25 milionů korun NOPO Engineering dokončí závěrem dubna ve Škodě Auto Mladá Boleslav. Kontrakt počítá s rekonstrukcí jeřábové techniky a s dodávkou nového mostového jeřábu.
 
Současný útlum v automobilovém průmyslu by firma chtěla kompenzovat získáním zakázek pro jaderný průmysl, těžké strojírenství, ocelářství a hutnictví. Potenciál růstu NOPO Engineering vidí na východních trzích. Proto se firma letos poprvé aktivně zúčastní významných oborových veletrhů v Rusku a v Rumunsku. Tam aktuálně pro cementárnu Holcim Romania zajišťuje výrobu tří automatických jeřábů. O další zakázky usiluje například v ruském Jekatěrinburgu a v běloruském Minsku.
 
Na východních trzích by firmě měly podle Tlustého pomoci i reference získané při dodávce zařízení pro lakování vagonů ruskému podniku Uralvagonzavod z Nižného Tagilu. Speciální plošiny pro obsluhu lakoven a dva dopravníky pro posun vagonů za celkem téměř 60 milionů korun by tam NOPO Engineering, spolu s výrobcem lakovacích linek, firmou Galatek Ledeč nad Sázavou, měla uvést do provozu v polovině letošního roku.
 
Škoda Transportation převzala unikátní přesuvnu NOPO
Technický týdeník

Ojedinělou přesuvnu vlakových a tramvajových souprav od společnosti NOPO Engineering Hradec Králové uvedli do provozu ve Škodě Transportation Plzeň. Vývoj, výrobu a montáž této vysoce specializované manipulační techniky, která je jedinou svého druhu v České republice, zvládla královéhradecká firma v rekordně krátké době. Informoval o tom obchodní ředitel dodavatelské společnosti ing. Jaromír Tlustý s tím, že kontrakt za několik desítek miliónů korun NOPO Engineering s plzeňským výrobcem kolejových vozidel uzavřela v lednu 2007.
 
Kromě nosnosti 135 tun, délky 35 metrů, počtu stanic a dalších specifických technických parametrů musela nová přesuvna vlakových a tramvajových souprav v plzeňské Škodě Transportation splňovat také zadání architekta na tvar ocelové konstrukce a způsob zastřešení s ohledem na okolní budovy.
 
„Při plnění těchto i dalších specifických požadavků vynikající práci odvedli jak naši konstruktéři pod vedením ing. Vladimíra Moravce, tak i jeden z našich nejzkušenějších pracovníků pan František Ujčík, který výrobu a montáž koordinoval přímo u našeho dodavatele ocelové konstrukce S&D Strojírna v Prosetíně na Chrudimsku,“ říká obchodní ředitel královéhradecké NOPO Engineering. Podle něho každá přesuvna je v podstatě originálem, opatřeným nejmodernějšími elektronickými systémy a software. „Po stránce technické jde vždy o špičkové dílo, což je samozřejmě důležité pro zákazníka, z hlediska budoucích referencí a následných ekonomických přínosů však i pro nás,“ zdůrazňuje ing. Tlustý. Příznivé reference stály například za další zakázkou pro Škodu Transportation. Tentokráte jde o šest pneumatických plošin pro obsluhu lakoven, které NOPO Engineering pro plzeňského klienta zajišťuje ve spolupráci s výrobcem lakovacích kabin, firmou Galatek Ledeč nad Sázavou.
 
Zájem o přesuvny, které zajišťují efektivní, rychlou a bezpečnou manipulaci mezi výrobními halami, roste v současnosti zejména mezi výrobci automobilů a kolejových vozidel. Produkce těchto speciálních technologií se na obratu společnosti NOPO Engineering podílí 25 procenty. Například v dubnu 2007 královéhradecká firma předala do užívání zařízení pro nakládku osobních automobilů na patrové vagony v závodě Škoda Auto v Kvasinách. Ve druhé polovině roku uvedla zase do provozu přesuvnu pro dopravu vlakových souprav v ČMKS – Lokomotivy Česká Třebová.
 
Kontrakt s automobilkou dal řadu pracovních míst
Právo (mutace „Východní Čechy“ pro Královéhradecký a Pardubický kraj)

Unikátní jeřábovou techniku za téměř 43,5 miliónu korun pro budovanou automobilku koncernu PSA Peugeot Citroën v Trnavě dodala společnost NOPO Engineering s.r.o., Hradec Králové. Jde o šest procesních jeřábů nové generace, které firma vyvinula a vyrobila v rekordně krátké době šesti měsíců od uzavření kontraktu.
 
Právo o tom informoval ředitel organizace Jaromír Tlustý s tím, že díky zakázce počet zaměstnanců tohoto významného českého výrobce a dodavatele logistických systémů zejména pro automobilový průmysl stoupl o třicet procent.
 
Aktuálně ve firmě a jejích partnerských podnicích pracuje přes 200 lidí, přičemž většina nových zaměstnanců našla uplatnění především v montáži. Kromě NOPO Engineering, která zajišťuje konstrukční a projekční činnost, tvoří skupinu výrobní závody NOPO ve Slatiňanech a v Zárubce a sesterská společnost S & D Strojírna Prosetín na Chrudimsku.
 
Vysoce specializovaná zdvihací technika od společnosti NOPO Engineering v trnavské automobilce zajišťuje montáž výrobních zařízení. Dodávky se postupně přesouvají na další objekty a hodnota původního kontraktu už vzrostla na více než 47 miliónů korun.
 
„Pro trnavského zákazníka jsme vyvinuly procesní jeřáby nové generace, přičemž technickými změnami prošly všechny mechanické i elektrické části,“ stručně představil novou techniku J. Tlustý.
 
Konstrukční zásahy a inovační kroky podle něho podstatně zvýšily kvalitu a užitnou hodnotu zařízení. Plně zatížený jeřáb nové koncepce o celkové hmotnosti několika desítek tun dokáže například zastavit v rozmezí maximálně dvou milimetrů. Vybaven je speciálním softwarem pro eliminaci kývání břemene a jeho automatické polohování, laserové snímače korigují změny polohy jeřábové dráhy například při deformaci haly vlivem větru.
 
Všechny programové záležitosti vyvinuli ve společnosti NOPO Engineering Hradec Králové, která tak posílila své postavení jednoho z nejuznávanějších výrobců zdvihací a manipulační techniky v Evropě. 
 
Továrna PSA Peugeot Citroën zahájí provoz v roce 2006. Vyrábět bude 300 tisíc vozů ročně a zaměstnání tam nalezne 3500 lidí. Úspěšný kontrakt na dodávku šesti procesních jeřábů nové generace přinesl královéhradecké společnosti NOPO Engineering další obchodní možnosti. Zakázka pro trnavskou automobilku stála například v pozadí smlouvy na výrobu portálových jeřábů za 13 miliónů korun pro Doprastav Bratislava.
 
„Koncem září jsme v Žilině zahájili obchodní jednání se zástupci KIA Motors Slovakia s předběžným termínem dodání zdvihací techniky v listopadu 2005. S tureckými drahami jednáme zase o dodávce deseti točen pro lokomotivy,“ odhalil některé plány ředitel firmy a zdůraznil, že zákazníci oceňují nejen originalitu řešení svých individuálních požadavků, ale i extrémně krátké dodací lhůty.
Společnost Nopo se prosazuje při výrobě aut
Hospodářské noviny

Východočeská společnost Nopo letos plánuje zvýšení tržeb k hranici tří set miliónů korun. K jejím významným kontraktům patří dodávka pro lakovnu lokomotiv pražského závodu Siemens.
 
Celkový obrat ve výši dvou set třiceti pěti miliónů korun dosáhla podle předběžných výsledků v loňském roce společně se svými partnerskými podniky královéhradecká společnost Nopo Engineering.
 
Meziročně tak tento významný východočeský výrobce a dodavatel logistických systémů zejména pro automobilový průmysl zvýšil své tržby o více než třetinu. Ředitel této inženýrské organizace Jaromír Tlustý uvedl, že loňský podíl exportu na celkových tržbách skupiny činil třicet procent.
 
Jeřábová technika míří do firmy Škoda Auto
 
„Kvalitní hospodářské výsledky jsou odrazem úspěšné restrukturalizace firmy, která probíhala v minulých letech,“ uvedl Tlustý. Nyní skupinu Nopo tvoří čtyři subjekty. Nopo Engineering sídlí v Hradci Králové a zajišťuje konstrukční a projektovou činnost. Další tři výrobní závody jsou ve Slatiňanech, Zárubce a v Prosetíně na Chrudimsku.
 
Hlavní výrobní program podniku tvoří komplexní dodávky zdvihací, manipulační a skladovací techniky. K finančně nejvýznamnějším firemním projektům loňského roku se řadí dodávky manipulační techniky pro dopravu skeletů autobusů Mercedes Benz v Turecku, jeřábové techniky pro mladoboleslavského výrobce osobních vozů Škoda Auto nebo pro nymburský závod Peguform Plastik Liberec. Ten v současné době patří k nejmodernějším lisovnám plastických hmot v Evropě.
 
Každý vyrobený kus je originálním řešením
 
„Většinou jde o atypické automatizované systémy, kde každý kus představuje originální řešení.  Zákazníci oceňují nejen to, když se třeba náš plně zatížený jeřáb o celkové hmotnosti několika desítek tun musí zastavit v rozmezí maximálně dvou milimetrů, ale i naše nezvykle krátké dodací lhůty,“ říká Tlustý.
 
Mezi významné odběratele z Pardubického kraje patří také Karosa Vysoké Mýto. „Nopo dodalo komplexní manipulační linku do tamní nové lakovny. Ale byla to zejména subdodávka pro německou firmu Dürr, která Nopo oslovila kvůli dobré kvalitě a příznivé ceně,“ uvedl Milan Kysela, vedoucí závodu Lakovna ve vysokomýtské Karose.
 
Obrat společnosti by se měl letos zvýšit o čtvrtinu
 
Letos společnost Nopo plánuje další zhruba pětadvacetiprocentní navýšení celkového obratu, a to až těsně pod hranici tří set miliónů korun.
 
K největším letošním kontraktům skupiny patří zakázka na speciální plošiny pro lakovnu lokomotiv závodu Siemens Praha za osm miliónů korun a zejména komplexní dodávka jeřábové techniky v celkové hodnotě padesáti pěti miliónů slovenských korun pro novou automobilku koncernu PSA Peugeot Citroën v Trnavě.
 
„V souvislosti s blížícím se otevřením evropského trhu musíme nadále stavět na naší originalitě a vysoké kvalitě,“ konstatuje ředitel Tlustý. Firma zaměstnávající stabilně kolem sto šedesáti pěti lidí má základní kapitál čtyři milióny korun.
 
NOPO Engineering proniká na další trhy
Haló noviny

HRADEC KRÁLOVÉ (mr) – Skupina NOPO Engineering zvýšila tržby o třetinu. Největší letošní zakázka z východu Čech poputuje do automobilky PSA Trnava. Celkový obrat 235 miliónů korun dosáhla podle předběžných výsledků v roce 2003 spolu se svými partnerskými podniky společnost NOPO Engineering s.r.o. Meziročně tak tento významný český výrobce a dodavatel logistických systémů zejména pro automobilový průmysl zvýšil své tržby o 34 procent.
 
Informoval o tom ředitel královéhradecké organizace Jaromír Tlustý s tím, že loňský podíl exportu na celkových tržbách skupiny činil 30 procent. Kvalitní hospodářské výsledky jsou odrazem úspěšné restrukturalizace firmy, která probíhala v minulých letech. Zaměřena byla především na zvýšení celkové produktivity, tím i na růst konkurenceschopnosti skupiny NOPO Engineering na světových trzích.
 
Restrukturalizace pomohla
 
V rámci restrukturalizace byla firma rozčleněna na ekonomicky i organizačně zcela samostatné celky, které jsou nyní schopny mnohem efektivnějšího tržního působení. Některé méně významné výrobní činnosti byly svěřeny externím dodavatelům, s některými z nich navázala skupina velmi úzkou spolupráci.
 
Kromě NOPO Engineering, která zajišťuje konstrukční a projekční činnost, tvoří skupinu tři výrobní závody na Chrudimsku. Konkrétně jde o NOPO Slatiňany, NOPO Zárubka a sesterskou společnost S&D Strojírna Prosetín. „Více než z poloviny se na loňském obratu skupiny, která dohromady zaměstnává 165 lidí, podílela královéhradecká inženýrská společnost. Závody ve Slatiňanech a Zárubce přispěly celkem 70 milióny a o zbytek se postarali strojaři z Prosetína,“ upřesňuje a dodává, že k třetinovému meziročnímu nárůstu tržeb přispěly vlastní obchodní činností rovnoměrně všechny partnerské firmy.
 
Na evropské špičce
 
Skupina NOPO Engineering patří mezi evropskou špičku v oboru. Vedle jeřábů zajišťuje kompletní dodávky zdvihací, manipulační a skladovací techniky pro zákazníky v tuzemsku i zahraničí. K nejvýznamnějším projektům roku 2003 se řadí dodávky manipulační techniky pro dopravu skeletů autobusů Mercedes-Benz v Turecku, jeřábové techniky pro mladoboleslavskou Škodu Auto nebo pro nymburský závod Peguform Plastik Liberec, který patří k nejmodernějším lisovnám plastických hmot v Evropě. „Většinou jde o atypické automatizované systémy, kde každý kus představuje originální řešení. „Když se třeba náš plně zatížený jeřáb o celkové hmotnosti několika desítek tun musí zastavit v rozmezí maximálně dvou milimetrů, v těchto a dalších podobných případech zákazníci oceňují nejen originální řešení svých individuálních požadavků, ale i naše nezvykle krátké dodací lhůty,“ říká Tlustý. Významnými odběrateli speciálních systémů od NOPO Engineering jsou také Karosa Vysoké Mýto, Benteler ČR Chrastava, ZVVZ Milevsko, TOS Varnsdorf, ČKD Vagonka Ostrava, jihlavské firmy BOSCH dieselmotory a Automotive Lighting, Dürr, USF Schlick a další.
 
Dobrá perspektiva
 
V roce 2004 společnost NOPO Engineering Hradec Králové spolu s partnerskými podniky NOPO Slatiňany, NOPO Zárubka a S&D Strojírna Prosetín na Chrudimsku plánuje další zhruba 25procentní navýšení celkového obratu na hranici přes 290 miliónů korun. K největším letošním kontraktům skupiny patří zakázka na speciální plošiny pro lakovnu lokomotiv v závodu Siemens Praha za 8 miliónů korun a zejména potom komplexní dodávka jeřábové techniky v celkové hodnotě 55 miliónů slovenských korun pro novou automobilku PSA Peugeot Citroën v Trnavě.
 
Firma v tomto roce počítá s otevřením obchodního zastoupení na Slovensku a ve spolupráci s agenturou CzechTrade bude posilovat své exportní aktivity. „Do budoucna bychom samozřejmě neuspěli s pouhým konstatováním, že v roce 1998 jsme získali cenu koncernu Volkswagen jako nejlepší dodavatel pro Škodu Auto. V souvislosti s otevřením evropského trhu musíme nadále stavět na naší originalitě a vysoké kvalitě,“ konstatuje ředitel královéhradecké NOPO Engineering. Všechny partnerské společnosti už navíc prošly důležitými mezinárodními certifikačními audity. Splňují tak potřebné požadavky kvality, odbornosti i faktické připravenosti na nové ekonomické, obchodní a legislativní podmínky po vstupu České republiky do Evropské unie.
 
Jeřáby pro automobilku PSA Trnava dodá hradecká NOPO Engineering
ČTK (redakce Hradec Králové)

Kompletní jeřábovou techniku pro budovanou automobilku PSA Peugeot Citroën v Trnavě na Slovensku dodá královéhradecká skupina NOPO Engineering. Kontrakt v hodnotě 55 milionů korun by měl skupině výrazně pomoci zvýšit letošní obrat o čtvrtinu na více než 290 milionů korun. ČTK to dnes řekl ředitel a spolumajitel NOPO Engineering Jaromír Tlustý.
 
Firma chce letos také otevřít obchodní zastoupení na Slovensku a ve spolupráci s agenturou CzechTrade chce dál posilovat své exportní aktivity. Loni se export na obratu 235 milionů korun podílel asi 30 procenty. Vedle jeřábů firma dodává zdvihací, manipulační a skladovací techniku.
K dalším letošním významným kontaktům skupiny patří dodávka speciální plošiny pro lakovnu lokomotiv závodu Siemens Praha za osm milionů korun. Z nejdůležitějších loňských projektů Tlustý jmenoval dodávky manipulační techniky pro dopravu skeletů autobusů Mercedes v Turecku, jeřábové techniky pro Škodu Auto a nymburský závod firmy Peguform Plastik Liberec.
 
NOPO Engineering ve skupině zajišťuje konstrukční a projekční činnost a na obratu se podílí více než polovinou. Zbytek tržeb dodávají tři výrobní závody na Chrudimsku: NOPO Slatiňany, NOPO Zárubka a S & D Strojírna Prosetín. Ve skupině celkem pracuje 165 lidí.
 
Firma většinou dodává atypické automatizované systémy, kde každý kus představuje originální řešení s velkými nároky na přesnost. „Například plně zatížený jeřáb o hmotnosti několika desítek tun se musí zastavit v rozmezí dvou milimetrů,“ uvedl Tlustý.
 
Odběrateli systémů od NOPO Engineering jsou také Karosa Vysoké Mýto, Benteler ČR Chrastava, ZVVZ Milevsko, TOS Varnsdorf, ČKD Vagonka Ostrava, jihlavské firmy BOSCH dieselmotory a Automotive Lihting, Dürr, USF Schlick.
David a Goliáš / Neobroušené drahokamy


Kran und Hebetechnik, 30.9.2013

Carl Stahl a výrobce NOPO poprvé dodávají dva jeřáby do ingolstadtské továrny Audi
To, že se prosadí nováček u prémiového konzernu AUDI proti zaběhnutým dodavatelům, se stavá ojedinělé. Při stavbě nové slévarny hliníku v Ingolstadtu tento případ nastal. Specialista na zdvihací techinku a lana Carl Stahl a vyrobce jerabu NOPO dodaly pro AUDI 2 jeřáby.
Obě společnosti nejsou neznámými pro velké automobilky. NOPO dodalo pro MB v Turecku, ŠKODU a BOSH manipulátory a jeřáby.
První velkou zkouškou bylo výběrové řízení na dodávky jeřábové techniky pro VW Bratislava. Zde jsme se umístili druzí. Následovala nabídka pro AUDI, kde firma Carl Stahl už léta dodává zdvihací techniku. I s ohledem na tuto skutečnost byla společná nabídka hodnocena jako nejlepší.
Zařízení pro společnost AUDI, za statisíce EUR, musí splňovat nejvyšší požadavky ve všech oblastech. To se týká i jeřábu ve slévárně hliníku. Zde kvůli teplotám definovalo AUDI zakázané zóny z důvodů poškození dílů jeřábu. Speciální SW, jež je součástí jeho vybavení, tyto požadavky zabezpečí. ,,Firma NOPO je velmi flexibilní s ohledem na atypické požadavky zákazníka”, říká Petr Mahdal z firmy Carl Stahl Praha. Ten fungoval především jako koordinator mezi techniky a nákupem. To byla pro firmu NOPO dosud překážka na německém trhu, protože všechny koncerny požadují jednání a materiály pouze v rodném jazyce.
Významnou roli zde sehrál i pan Gelhard Schillinger z Carl Stahl Mnichov. Jedná se o experta přes zdvihací techniku, jež firmu Carl Stahl zastupuje u AUDI více jak 15 let.
To, že spojení dvou obchodních poboček a jednoho výrobce přinese odvahu se postavit velkým nadnárodním firmám, se stává ojedinělé. ,,Chce to čas, dobrou přípravu a komunikaci”, říká Gerhard Herry hlavní automotive manager. ,,Poté, co jsem po návštěvě Prahy viděl spolupráci české pobočky s “NOPO” mi bylo jasné, že to musíme dokázat.”
,,NOPO je technicky velmi silné a kolegové z Prahy a Mnichova našli dostatek nutné odvahy.” říká dále. Tak vznikl první pokus ve VW Bratislava, kde to ještě nevyšlo. V AUDI jsme ale 7. 6. předali dva 50t/25t jeřáby s rozpětím 28,5m. Pohony jsou řízeny frekvenčními měniči, vysoká je flexibilita ovládání, vlastní nopácké vrátky a minimální dojezdové vzdálenosti ke stěnám haly – to jsou rozhodující body celého úspěchu, říká vedoucí projektu Schillinger. Čím složitější jeřáb, tím jsou naše šance oproti sériovým dodavatelům větší. Jelikož jakákoliv technická odchylka od zavedených sériových řešení je pro velké firmy komplikovaná.
 




NOPO ENGINEERING s.r.o. Zemědělská 898/3, 500 03 Hradec Králové, Czech Republic